Friday, October 23, 2009

The Return=)

Bismillahirrahmanirrahim.

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
Thank you Allah. Thank you Allah. Thank you Allah.

Subhanallah~
Alhamdulillah~
Allahuakbar=)

Rain begins to stop.
The Sun is smiling to me=P
Rainbow gives me hope.
Yesterday's thunderstorms have stopped.
Alhamdulillah and Astaghfirullah that's all i can say=)

Ya Allah,
You love me so much.
How dare i just neglected You like that!!!!
I entered that DARK ROOM, though You called and stopped me for so many times.

Ya Allah,
There's nothing in that DARK ROOM.
You are wright.
How dare i did'nt believe You!!!

Forgive me Ya Allah.
I know I'm totally wrong.
I know it was a way for You to tell me this.
Thank you Allah.
I really appreciate it.
May be to this extend only i realize that You are always there.
You are always here for me.
You are here to forgive me.

Ya Allah,
Please and please accept MY RETURN.
I have no where to go=(
Please accept me Ya Allah=(
and I believe that You will=)

=)


Dari Anas radiyallahu 'anh katanya:
Aku dengar Rasulullah S.A.W. bersabda:
" Allah berfirman : HAI ANAK ADAM! SESUNGGUHNYA ENGKAU, SELAMA ENGKAU BERHARAP KEPADAKU, AKU AMPUNI BAGI ENGKAU DI ATAS DOSA YANG ADA PADA ENGKAU DAN AKU TIADA PEDULI. HAI ANAK ADAM! KALAU TELAH SAMPAI SEKALIAN DOSA ENGKAU KE AWAN LANGIT, KEMUDIAN ITU ENGKAU MEMOHON KEAMPUNANKU, NESCAYA AKU AMPUNI BAGI ENGKAU. HAI ANAK ADAM! SESUNGGUHNYA KALAU ENGKAU DATANG KEPADAKU DENGAN KESALAHAN-KESALAHAN SEPENUH BUMI (INI) KEMUDIAN ITU ENGKAU MENEMUI AKU PADAHAL TIADA ENGKAU MEMPERSEKUTUKAN AKU DENGAN SESUATU, NESCAYA AKU BERIKAN KEPADA ENGKAU KEAMPUNAN DENGAN SEPENUH BUMI. "

Diriwayatkan oleh al-Tirmizi.
Hadis ke-42~

=)

Katakanlah, " Wahai hamba-hambaKu yang melampaui batas terhadap diri sendiri! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sungguh, Dialah Yang Maha Pengampun, Maha Penyayang".

Dan kembalilah kamu kepada Tuhanmu, dan berserah dirilah kepadaNya sebelum datang azab kepadamu, kemudian kamu tidak dapat ditolong.

Dan ikutilah sebaik-baik apa yang telah diturunkan kepadamu (Al-Quran) dari Tuhanmu sebelum datang azab kepadamu secara mendadak, sedang kamu tidak menyedarinya.

agar jangan ada orang yang mengatakan, " Alangkah besar penyesalanku atas kelalaianku dalam (menunaikan kewajipan) terhadap Allah, dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang memperolok-olokkan (agama Allah) ".

atau (agar jangan) ada yang berkata, " Sekiranya Allah memberi petunjuk kepadaku tentulah aku termasuk orang-orang yang bertakwa."

atau (agar jangan) ada yang berkata ketika melihat azab, " Sekiranya aku dapat kembali (ke dunia), tentu aku termasuk orang-orang yang berbuat baik."

Sungguh, " sebenarnya keterangan-keteranganKu telah datang kepadamu, tetapi kamu mendustakannya, malah kamu menyombongkan diri dan termasuk orang kafir."

Az-Zumar, 39: 53-59

Ya Allah,
sungguh indah caraMu memujukku.
sungguh tepat caraMu mengingatkanku tentang azabMu.

" ikutilah sebaik-baik apa yang diturunkan kepadamu (Al-Quran)"

InsyAllah, aku akan cuba.
Cuba sedaya upaya.
Beri aku kekuatan ya Allah.
Mujahadah!!!!!
Istiqamah!!!!
Mardhatillah!!!

In the name of Allah,
The Return begins~


No comments:

Post a Comment